alkohol och valborg

Jag fick en komentar av en tjej som undrade vad jag kommer att dricka i kväll.
Jag tycker det är fel att supa till så hårt enbart för att fira in våren. Jag tänker bara på alla dom som poliserna kommer att behöva ta hand om i kväll, maria pol, sjukhus, män som sexuelt kommer att ofreda och våldta oss kvinnor/tjejer. Vi tjejer har lätt att få i oss för mycket just för att grupptrycket är på oss från alla håll. Ensam är inte stark. Att dricka för att bli full är av fel orsak, vist jag har druckigt av den orsaken många gånger, men att halsa en halv flsaka vodka i kväll är något som jag defentivt inte kommer att göra.
Fick ett sms i går från en tjej som undrade ifall hon kunde få nummret till han som köper ut frå systemet. (han är min fd arebets kolega) Jag svarade v'änligt men bestämt nej, dels för att jag själv inte ska dricka i kväll, och dels för att jag inte vill bli inbland i om hon skulle åka fast i kväll för att hon är för ung att dricka. Han är min kontakt och ingen annans så länge jag själv inte ska ha något, så ska ingen annan heller få det.

Jag minns förra vablorg, verkligen det bästa! Jag hade grymt kul, och var viserligen full, men var med härliga vänner och hade inte jag haft dom som kunde stoppa det som skulle kunna ha hänt. Så skulle jag ha blivit ett offer för männens sexuella lust.
Därför känenr jag att i kväll vill jag göra något trevligt med mina föräldrar, det kommer bli total nyktern och i morgon kan jag vakna och må bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0