Mitt år 2008

Januari 2008

Mitt 2008 sratrade på en härlig strand i västindien, Barbados. Jag fick uppleva mitt livs bästa resa, en resa som jag själv trott skulle äga rum om 10-20 år. Men fick redan uppleva paradis ön som 16 åring, en fantastisk resa med underbara minnen.
Sedan började skolan och jag fick göra bajs prov, som visade att jag hade salmonella vilket innebar att jag vart bortat från bageri lokalerna i 3 veckor och undertiden tillbringade jag mina dagar i parallelklassen, lärde känna JEssica och Daniel . Började även lite av det självdestruktiva med att umgås med en personen som bara gav mig ålig energi.
Festade hela januari ut  och mådde allmänt dåligt.

Februari 2008

Februari var helt okej, kände mig väldigt ensam men umgicks mycket med Frida. Jag började bugga och stormtrivdes med att lära mig grunderna till min favorit musik. Gjorde även mitt första kalmydia test, med andra ord använde jag inte kondom. Började även att skriva brev med en kille inne på kåken. Var lycklig över att jag fick post här hemma och ingen annan. Och jus!! Här började även straten på mitt 2008 års dejtande! Fick ett gratis medlemskap på Meetic, körde på och träffade en hel del trivliga killar som jag än i dag har kontakt med.
Åh Åre, en jävlgt najs resa med Ninas familj inget jag i första taget glömmer, vilkea minnen jag bär med mig från den resan, finns så himmla mycket att skriva om bara just den resan, men huvudsaken är att minnena lever kvar;)

Mars 2008

Dålig start på Mars, jag började genast att tänka igenom min egna dödsanons, skämtade även om den öppet, trotts att jag innerstinne tänkte seriöst på det hela.  Jag fick även anstälnning på Ica Högdalen och jobabde som en gris. Jag hade min första dejt med en 10 år äldre kille, MR M och jag tog en fika mitt på centralstationen innan mitt tåg mot mormor skulle avgå, detta var början på en 4 månaders lång kärleks rotel med många kännslor inblandade. Bäst av allt var våra långa samtal på kvällarna. Jag avslutade även en relation till mr B.

April 2008

Jag fick panik av att passera Stora nygatan i gammlastan eftersom det förknippade jag med många minnen och kännslor. Det tog ett tag innan jag kom i från den helt. Kort sagt började jag att må sämre i April, skolan började sakta gå ut för och April i sig var en jävla skit månad. Det enda som egentligen var bra var kontakten till mr M, vi gick och såg Tomas Järvheden på söder, en rolig show med mycket skratt!

Maj 2008

Jag var lycklig över att det var ett år sen som jag knullade för första gången, lycklig över att jag en dag skulle hem till     mr M. Men trotts att jag ändå någonstans var i ett lyckorus så mådde jag fruktansvärt dåligt, fick ny kontakt med BUP och besökte för första gången Sakska på Sös för att jag inte orkade mer just då. Började med medecinering och lugnande att sova på. Och här började även mina vanföreställningar att komma, som inte ville avta förens jag fick byta medecin i juni.

Juni 2008

Bästa Greklandsresan, med ö luffning i 3 veckor med mamma och pappa. om juni kan jag nämna mycket, dejten med Spiros, hamstern som kom hem utan lov, solandet och drinkarna egna hotelrummet och ja en jävligt bra månad!

Resten då? beröllop på kökar då syster gifte sig med sin älskade man. veckan på västkusten, kryssningen till Tallin med Camilla. Ja det finns en hel del att säga om hela juli,augsti,september oktober och november. Men eftersom att det även har skett en de tråkigheter så känner jag mig inte laddad till att skriva om det utan jag får avsluta med att 2009 kommer bli ett bättre år!!

Med det önskar jag er alla ett riktigt gott nytt år!

/Martina 31 december 2008

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0