Ilska över fördommar mot små städer

Jag sitter och suktar efter en lägenhet i Alingsås. I mångas storstads ögon är dte en ltien håla. Men det är precis perfekt för mig, jag vill komma bort snarast från storstads stressen och hitta lugnet och vara ner. Blev påmind i helgen om hur otrolgit stressad jag är, många gånger fick ajg höra " varva ner du går ju som om du skulle missa ett tåg" "sitter ned nu och ta det lugnt" Hur ofta hör man dte här hemma? Nej här klagar man istället på folk som står på fel sida av rulltrappan etc. I många år har jag drömt om att få flytta i från Stockholm, till ngåon mindre mysiagre stad. Vist Stockholm är en mysig storstad med bra urval av shopping och se värdigehter. I Alingsås fick jag mig en rund sväng som tog 5 min, där är ån, där är grand, där är skolan där badar man, där super alla ungdommar. Det räcker för mig, jag vill kunna leva ett enklare liv utan att behöva stressa mig igenom min vardag och äta lugnande/antidepresiva för att orka med mig själv.
 När jag nämner att jag om 2 år ska ta mitt pick och pack och flytta ner till någon små stad nära Göteborg så skrattar folk bara. Vilka fördommar vi Stockholmare har mot små orter.
Men ja om knappt två år tar jag mitt pcik och pack och flyttar ned!
/M

Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag kommer sakna dig om du flyttar så långt bort, men du får lova mig att komma och hälsa på, och att jag kan komma och hälsa på dig! :) <3

2008-07-21 @ 14:48:42
URL: http://gewitterwolken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0