Min kärlek till Dansband

Jag har en stor förkärlek till dansband. När jag var litenoch mina föräldrar ville att jag skulle sova, så räckte det med att sätta på en dansbands-skiva och jag sommnade på direkten. Pappa har alltid kört med sveningvars låtar och övriga dansband och där av började jag själv lysna på alla olika band. Jag har haft perioder då jag har försökt att byta musikstil, men det har varit resultatlöst jag har gått tillbaka till dansband=) Mina vänner vet hur jag är, ajg kan verkligen rocka loss så fort jag hör en bra låt. Men det var först förra sommaren som mitt intresse började växa för Bugg-dansband. Blackjack som står mig varm om hjärtat spelade på grönalund förra sommaren, jag fick med mig min syster dit. Tanken var att jag bara ville stå i 3 timmar och njuta av deras sång, men så vart inte fallet, jag blev ganska så snart uppbjuden av olika män, största delen är ändå äldre människor som dansar. Och fann direkt intresset för bugg. Det är lätt att lära sig bara du kan grunderna! Den sommaren blev det ett antal vändor till             Grönalund för att dansa till musiken.
Det är just lugnet och rösten, samt texterna som gör att jag har fallit för denna musiksmak.
I går fick jag reda på att Solan som jobabr i butiken i skolan gillar dansband lika mycket som jag gillar, samt att hon också buggar, så i kväll kommer vi att ses på dansbanan. Även Sara på mitt jobb dansar bugg och gilalr dansband, kul att jag har funnit fler som gillar den musiken, finns det fler där ute som gör det?
Så i kväll smäller det igen, Carina Jaarneks spelar och jag ska dit med Camilla för att njuta av en härlig danskväll=) Ses där! image51 arvingarnaimage52
En enorm lcyka denna agustikväll 2007=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0