du har bara ett liv, ta tillvara på det

Jag blir lika kännslig och rörd varge söndags kväll när Ensam mamma söker går.  Det är precis som om jag tänker: där är ju jag fast om 15 år. Jag är behov av närhet, men samtidigt måste jag bli klar med mig själv. Jag måste se till att den här DBT behandlingen drar i gång och  att jag får rätt medecinering för att få en hjälpande hand. Jag tror inte att det går att bygga upp en relation på det stadiet jag är på i dag, när jag ena dagen mår bra och andra dagen går jag ner mig totalt och känner mig förföljd. Det är inte så jag vill att mitt liv ska se ut, men det gör det i dag. En relation fungerar inte just nu, förhoppningsvis om ett par månader, tiden får utvisa. Jag tar det lungt nu känner mig inte lika stressad nu som förut. 
 
Jag behöver tiden till att kunna bygga upp mig sälv och få någon ordning på situationen med skolan. Förbättra min relation till familjen och framförallt bygga upp ett självförtroende hos mig själv.
 Som både Erik och mamma har sagt; Martina du är inte den som röker osv det är en annan Martina som gör det. Du är inte den, du måste hitta dig själv. Och ja det kan jag hålla med om, men det är ändå där jag är i dag. Och jag lever som sagt i nuet jag kan inte planera saker längre fram, jag måste se morgondagen och inget annat. Jag ahr bara ett liv och det är det jag måste försöka att ta tillvara på även om det inte känns så i alla stunder. Nu är det den starka och förståndiga Martina som skriver som ändå försöker vara strak och förnuftig.
/M♥

Kommentarer
Postat av: NINA

var förnuftig och sluta rök!

äckel :(

2008-10-26 @ 23:27:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0