1 juni

Så nu är min första arbets dag avslutad. Började mitt sommar jobb hos brandkontoret i dag, jag kommer att sköta om trädgårdarna runt deras fastigheter som dom äger. I dag var mer en planeringsdag där vi gick runt och tittade vart husen ligger, inhandlade även arbets kläder&skor. Känenr mig grymt sexig i  mina blå ställs byxor ;)

om drygt en halvtimme ska jag i väg med mina föräldrar till DBT, l prata om medecinering under somamren och så.
Hade en stark tanke och vilja om att sluta äta medecin den dagen jag får besked att jag har kommit in på folkhögskolan. Men med mer eftertanke så är det inte ett bra beslut att ta än. Som det ser ut nu komemr min DBt att flyttas ner till Alingsås/skövde, och fortsätta ett bra tag till, vist jag mår bättre men är långt i från kalr med terapin. Jag tror att många upplever mig som en glad och framåt tjej, och vist det är jag men då och då kommer ångesten in på mig, då finns det inte mycket att göra än att härda ut. men fortfarande är ångetsen väldigt jobbig och svår hanterlig, även om det har blivit bättre!  Jag skulle aldrig kunna ge ett löfte till varken mig själv eller mina när att sluta skära mig. För om den dagen skulle komma då jag skär mig så skulle det kännas som ett riktigt stort misslyuckande för mig själv och det i sin tur skulle ge mig mer ångest. För jag vet än att det finns tillfällen då ångesten är outhärdlig då jag bara ligger och skriker efter rakblad och blodar ner. Men det är BÄTTRE i dag! Jag har kommit en bit på vägen mot att bli tillfredgs med mig själv.

detta inlägg blev djupt, men någon gång måste det skrivas..
/ma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0